دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی سامانه بارشی اخیر به بخش کشاورزی خراسان رضوی تا کنون (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از ۳ هزار نفر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان رضوی دچار حادثه شدند انگیزه ۲ معتاد برای قتل هولناک مرد ۶۰ ساله در مشهد چه بود؟ + عکس بررسی پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی بابت رتبه‌بندی و متناسب سازی حقوق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | احتمال ایجاد روان‌آب و سیلاب در مشهد + فیلم مصرف برق خانه را چگونه محاسبه کنیم؟ + نحوه محاسبه امروز (۲۹ اردیبهشت) بازدید از موزه‌ها رایگان است غفلت از حساب کشی، آدم را گرفتار حسابرسی دیگران می‌کند واکسیناسیون راهکار موثر در کنترل بیماری سرطان دهانه رحم  عبور آمار قربانیان تصادفات رانندگی از مرز ۲۰ هزار تن امدادرسانی اورژانس پیش بیمارستانی به ۲۵۰ مصدوم ناشی از حیوان گزیدگی
سرخط خبرها

بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود

  • کد خبر: ۲۲۵۹۰۲
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از کمبود ۹ هزار ماما در کشور خبر داد و گفت: کمبود ماما همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین، خود را نشان داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه محمدبیگی افزود: متأسفانه کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده است و منجر به استهلاک و خستگی کادر مامایی شده است و همین مسئله عاملی بر کاهش کیفیت کار ماما‌ها در کشور است.

وی گفت: مامایی یکی از مشاغل ارزنده در جهان هستی است. رشته مامایی به‌دلیل اینکه سلامت مادر و کودک را به ارمغان می‌آورد، بسیار ارزشمند است. ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و تغذیه به‌واسطه شیر مادر، جلوگیری از مرگ مادر، کودک و آموزش مراقبت‌های دوران بارداری معمولاً به‌واسطه این گروه حساس رشته پزشکی انجام می‌پذیرد.

محمدبیگی با اشاره به کاهش جمعیت ایران در سال‌های آینده، افزود: ایران تنهاکشور دارنده جایزه کاهش جمعیت در جهان است. در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده است؛ یعنی به‌ازای هر دو زایمان فعال، باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد. متأسفانه به‌دلیل کمبود ماما در بیمارستان‌های کشور این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، اظهار کرد: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت فقط حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود؛ چرا باید میزان جذب و استخدام ماما باوجود نیاز کشور، کم باشد؟

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->